مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بیش از ۶۳ هزار پرونده معلولیت شدید و خیلی شدید در استان کرمان وجود دارد.

علیرضا وحیدزاده امروز در دیدار با استاندار کرمان به مناسبت هفته بهزیستی با تشریح چهار حوزه تخصصی پیشگیری، درمان، توانبخشی و مشارکت‌های مردمی این سازمان گفت: در کنار اعتبارات ملی و استانی، کمک‌های مردمی و خیران را نیز داریم و این کمک‌ها بیشتر از منابع دولتی است.

وی افزود: بیش از ۶۳ هزار پرونده معلولیت، معلولیت شدید و خیلی شدید، حدود ۱۳ هزار پرونده زن سرپرست خانوار و حدود ۴ هزار و۵۰۰ پرونده کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان کرمان داریم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان از وجود ۳۴ مرکز ماده ۱۶ و ۱۳۵ مرکز مشاوره در استان کرمان خبر داد و بیان داشت: حدود ۱۸۵ موسسه در حوزه مشارکت‌های مردمی داریم که از بهزیستی مجوز فعالیت دریافت کرده اند و اکنون در حال خدمت رسانی هستند.

وی  تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد فعالیت‌های بهزیستی به بخش غیردولتی واگذار شده است و بخش دولتی عملا فقط شیرخوارگاه مادر و مرکز ۱۴۸۰ که خدمات تلفنی و حضوری را ارائه می‌کند، هستند.

بهزیستی ظرفیت جمع‌آوری کمک‌ها و اعتماد دیگران را دارد 

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در این دیدار گفت: بهزیستی، مجموعه‌ای اجتماعی است که خدمات آن به قشر آسیب‌پذیر اختصاص دارد. هر چند فعالیت در این مجموعه دردسرها و گرفتاری‌های خاص خود را دارد، اما افتخار بزرگی برای دستگیری از افراد نیازمند است.

وی بیان کرد: مباحث مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی، نیازمند نماینده‌ای است که بتواند در این مسیر دلسوزانه کار کند و بهزیستی مجموعه‌ای است که ظرفیت جمع‌آوری کمک‌ها و اعتماد دیگران را دارد. بهزیستی در حوزه مردمی، شیرخوارگاه و آسیب‌های اجتماعی، ظرفیت کمک‌رسانی زیادی نسبت به مجموعه‌های دیگر دارد.

استاندار کرمان در خصوص تهیه زمین و مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی و همچنین مراکز نگهداری جامعه هدف تا حصول نتیجه و رفع مشکل تاکید کرد.

وی همچنین در ارتباط با کمک هزینه‌های برق مرتبط با معلولان تحت پوشش بهزیستی گفت: تا جایی که قابل حل بوده و منع قانونی ندارد، مکاتبه‌ای انجام شود که اگر خانه معلولی تحت پوشش معافیت برق قرار دارد، مشکل آن ها رفع شود.

فداکار در خصوص اعتبار تملک بهزیستی بیان داشت: هر گونه اعتباری که در بودجه تخصیص داده شده است و وارد می‌شود، باید پیگیری شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار